Метод Томатіс-терапії
Метод Томатіс-терапії допоміг тисячам дітей, які страждають на слухові проблеми, розлади мовлення, дефіцит концентрації уваги, аутизм, а також страждають на розлади моторно-рухових функцій. Метод ефективний та безпечний навіть для маленьких дітей. Неодноразові аудіотренування з використанням спеціальних пристроїв, що стимулюють функцію мозку, розвивають здатність дитини до ефективної обробки сенсорної інформації.
Ефект методу Томатіс-терапії заснований на пластичності нервових ланцюжків, що беруть участь у розшифровці та аналізі звукових сигналів, а також ланцюжків, які відповідають за здатність до руху, збереження рівноваги та координації. Завдяки цьому метод Томатіс-терапії може допомогти дітям у розвитку компенсаторних стратегій подолання проблем навчання та порушень мовлення. Метод Томатіс-терапії не усуває ці проблеми, але, принаймні, допомагає людині навчитися їх контролювати й, як наслідок, ефективно подолати.
Основний концепт (Що це за метод?)
Основоположником цього методу вважається французький отоларинголог Альфред Томатіс. Він першим систематично досліджував впливом геть психіку людини звуків високої частоти. Дослідження та клінічний досвід А. Томатіса привели його до висновку, що:
- Вухо одна із найважливіших органів, формують свідомість людини. До нього більшість людей, включаючи вчених, які вивчали вухо, вважали, що цей орган має одну функцію – чути. Вони не помічали, що слухання – лише один аспект набагато більшого, динамічного процесу, в якому бере участь кожна клітина тіла;
- вухо не просто «чує», але коливання, що сприймаються ним, стимулюють нерви внутрішнього вуха, де ці коливання перетворюються на електричні імпульси, що різними шляхами потрапляють у мозок. Деякі йдуть до слухових центрів, і їх ми сприймаємо як звуки. Інші створюють електричний потенціал у мозочку, який контролює складні рухи та почуття рівноваги. Звідти вони йдуть у лімбічну систему, яка завідує нашими емоціями та виділенням різних біохімічних речовин, у т.ч. гормонів, що впливають на все наше тіло. Електричний потенціал, створюваний звуком, також передається до кори мозку, завідувача вищих функцій свідомості. Таким чином, звук живить мозок, а разом із ним і все тіло;
- існує прямий зв’язок між діапазоном слухового сприйняття людини, діапазоном вібрацій її голосу та її рівнем здоров’я. – Порівняйте безбарвний, слабкий голос хворої людини та дзвінкий радісний голос дитини!
А. Томатіс розробив особливий процес звукозапису під назвою “електронне вухо”. У цьому процесі зі звичайного звуку по черзі вирізається високочастотна, то низькочастотна компонента. Коли людина слухає такий запис, м’язи його вуха тренуються шляхом почергової напруги та розслаблення. Таким чином, розширюється діапазон слухового сприйняття, і, як наслідок, зникають багато розладів.
Область застосування (Кому рекомендовано?)
Область застосування методу Томатіс-терапії досить широка, на думку фахівців, практично на 100% ефективна при: сенсорній алалії, моторній алалії та загальному порушенні мовлення (затримці мовленнєвого розвитку) у дітей дошкільного віку. Також рекомендовано:
Вивчаючи мову:
‒ прискорення вивчення мови у 2 рази;
‒ звільнення від акценту;
‒ для оволодіння іноземною мовою необхідна сенсорна інтеграція її звукових особливостей (ритму, сонорності, тембру тощо);
Пацієнтам із затримкою мовлення, затримкою розвитку:
‒ краща розшифровка та аналіз звукових сигналів;
‒ прискорення розвитку мовлення;
‒ збільшення ефективності занять із логопедом;
‒ зростає швидкість розумового розвитку;
‒ прискорення психічного розвитку;
‒ покращення уваги, пам’яті;
‒ покращення спілкування;
‒ покращення моторних навичок;
Пацієнти із заїканням:
‒ зменшення проявів;
‒ добре використовувати у комплексі лікувальних заходів;
Вагітним жінкам:
‒ зниження тривоги;
‒ налагодження зв’язку мати-дитина;
‒ поліпшення динаміки розвитку плода;
‒ зняття страху перед пологами;
‒ зниження м’язової напруги, втоми;
‒ бал за шкалою Апгар вище;
‒ діти спокійніші, краще сплять, швидше звикають до режиму, у них швидше йде моторний та психічний розвиток;
Дошкільникам:
‒ розвиток когнітивних навичок;
‒ розвиток мовлення;
‒ розвитку навичок читання, письма, рахунку;
‒ покращення навички спілкування;
‒ збільшення впевненості у собі;
‒ збільшення творчого потенціалу;
‒ збільшення слухняності, слухають батьків;
‒ для прийомних дітей – покращення контакту з опікунами;
Школярам, учням:
‒ поліпшення когнітивних навичок (пам’ять, увага, мислення, уява);
‒ допомога при дислексії, диспраксії, акалькулії;
‒ покращення аналізу звуків;
‒ покращення навичок читання, письма, рахунку;
‒ збільшення мотивації до навчання;
‒ покращення навички спілкування;
‒ збільшення впевненості у собі;
‒ збільшення творчого потенціалу;
Музикантам, співакам, акторам, танцюристам:
‒ розвиток слуху;
‒ розвиток музикальних здібностей;
‒ збільшення творчого потенціалу;
‒ розвиток професійних навичок;
‒ контроль мелодійних складових голосу – інтонації, виразності, ритму, сили тощо;
‒ покращення координації, почуття ритму;
Спортсменам:
‒ поліпшення координації рухів та моторних навичок;
‒ зниження стресу, тривоги;
‒ збільшення концентрації;
‒ покращення навичок саморегуляції;
‒ розвиток вестибулярного апарату;
‒ регуляція м’язового тонусу – найкращий контроль м’язів тіла;
Пацієнтам із синдромом Дауна:
‒ покращення слухових та мовленнєвих навичок (краще слухають, використовують більше слів, покращується мовлення);
‒ покращується координація;
‒ покращується сон;
‒ більш зговірливі, краще дотримуються інструкцій;
Пацієнтам із ДЦП:
‒ покращення моторики, координації;
‒ прискорення реабілітації;
Дітям з аутизмом:
‒ ослаблення симптомів;
‒ велика «включеність» у життя та спілкування;
‒ покращується, розвивається мовлення;
‒ краще розуміння мовлення;
‒ зменшується гіперчутливість до звуків, тактильних сигналів, усього нового;
‒ зменшуються гнівні реакції та поведінка, що повторюється;
‒ зменшується страх тактильного контакту;
‒ можуть стати більш люблячими, ніжними;
‒ відбуваються зміни зі смаком, покращується сприйняття їжі;
‒ покращуються соціальні навички: дивляться в очі, дотримуються інструкцій, ініціюють контакт;
‒ збільшення ефективності занять з логопедом, дефектологом тощо;
Людям із порушенням слуху:
‒ найкращий аналіз звуків;
‒ профілактика погіршень;
‒ необхідне збереження слуху;
‒ імплантат має бути сумісним;
‒ слуховий апарат необхідно відключати;
Люди з емоційними проблемами:
‒ зниження депресії;
‒ зниження тривожності;
‒ лікування страхів;
‒ покращення сну;
‒ збільшення впевненості;
‒ зниження агресивності, дратівливості;
Обладнання, що використовується: Технічні характеристики та параметри
Tomatis – спеціальна сертифікована аудіо система, яка допомагає розвивати здібності людини за допомогою слухової та вестибулярної систем. Заснована на здатності нервової системи до змін – нейропластичність. Вона поєднує найкращі досягнення сучасних психоакустичних методів корекції, а саме:
- Вплив як через повітряну, і кісткову систему проведення звуку;
- можливість регулювання інтенсивності впливу і повітряним, і по кістковим каналам;
- особлива система обробки музики відповідає стандартам, розробленим професором А. Томатісом;
- якісно записані музичні твори, що показали найкращі результати та випробувані часом (композиції Моцарта, Вівальді та ін.);
- портативність, можливість проходити програму вдома;
- для центрів – можливість прослуховування кількома клієнтами одночасно.
Як вона працює?
За допомогою особливої музики (обробленої психоакустичним методом з контрастним звучанням), що подається спеціальними навушниками як повітряним каналом, так і кістковим (костями черепа), ми впливаємо на дві системи – слухову систему і вестибулярну систему.
Фізіологічно навчаючи ці системи правильно працювати (правильно – тобто без спотворень і з найбільшою ефективністю, при цьому без перевантажень), ми допомагаємо розвивати та коригувати пов’язані з цими системами функції:
- Сприйняття, сенсорну інтеграцію;
- мовлення, фонематичне розрізнення;
- увага;
- мислення;
- читання та лист;
- емоційну сферу;
- енергетичну сферу (навчаємо мозок підтримувати необхідний рівень збудження нейронів);
- рухову сферу. При цьому ми допомагаємо уникнути труднощів, пов’язаних із неправильною роботою (розбалансуванням) слухової та вестибулярної систем.
Середня тривалість сеансу – 1 година.
Тривалість сеансів і тривалість етапів можуть змінюватись, залежно від результатів діагностики.
Під час сеансу Томатіс-терапії спеціалістом здійснюється: розвиток пізнавальної та предметної діяльності, стимуляція мовленнєвої активності, просторової орієнтації, моторики, реалізуються творчі здібності, стабілізується емоційна сфера та здійснюється загальній полі сенсорний вплив на розвиток особистості.
кінцева консультація та діагностика дозволяє оцінити досягнуті результати, визначити конкретні зміни, скласти рекомендації для наших клієнтів.
Як записатись?
Запис йде нашими телефонами, які ви можете знайти на нашому сайті. Перед процедурою обов’язковою є консультація, на якій ми складемо для Вас індивідуальну програму аудіо – вокальне тренування.
Тривалість курсу залежить від завдань відновлення і зазвичай становить від 21 до 26 сеансів.
Зв'язатися з нами