Корекція аутизму
Донедавна вважалося, що діагноз АУТИЗМ незворотний, але сьогодні фахівці всього світу доводять протилежне: розпочата вчасно корекція аутизму у дітей (2-3 роки) до підліткового віку показує динаміку у вигляді мінімальних «особливостей комунікативного розвитку». Корекція дитячого аутизму заснована на двох важливих напрямках: формування соціально прийнятної поведінки та вироблення корисних навичок. Доведено, що чим раніше поставлений діагноз (в ідеалі в перший рік життя, прийнятно – до 3 років), тим більших успіхів можна досягти у терапії.
Центр LOQUAR надає кваліфіковану допомогу в корекції аутизму в дітей віком від 3 років: від комплексної діагностики до ефективних методів корекції.
Сьогодні основний наголос робиться на методи корекції дитячого аутизму шляхом комплексного підходу до дитини у вигляді корекційної роботи психологів, логопедів, корекційних педагогів, лікарів-педіатрів, неврологів і психіатрів можна досягти максимального ефекту в лікуванні аутизму. Перед початком будь-якої корекції необхідно провести діагностику наявності та ступеня виразності аутизму.
Методики корекції аутизму
Методи корекції аутизму розробляються індивідуально, залежно від вихідного стану дитини та вимагають детального аналізу психічного статусу та грамотної роботи психотерапевта. Але не варто покладатися лише на лікарів. Успіх терапії неможливий без повного емоційного контакту з батьками, здатності всієї сім’ї пристосуватися до особливостей поведінки дитини та залучення її до спільних переживань та спільної діяльності.
Прикладний аналіз поведінки (АВА)
Це навчання навичкам, у яких дитина відчуває утруднення. Фахівці у цій методиці — добрі аналітики та практики. Вони здатні розібратися в особливостях психіки кожного конкретного малюка та виробити індивідуальну схему лікування (корекції) аутизму. Серед методів корекції аутизму переважна більшість – це фрагменти або напрямки терапії ABA.
Когнітивно-поведінкова терапія
Корекційна методика, що прийшла з “класики” психотерапії. Вона застосовується більше у підлітків із збереженим інтелектом та розвиненою промовою.
Альтернативна комунікація
Застосовується у дітей аутистів із проблемами розвитку мовлення. Їм пропонується інший спосіб взаємодії з навколишнім світом: за допомогою жестів, символів, різноманітних електронних пристроїв, що озвучують текст під час натискання відповідної картинки.
Система комунікації з обміном зображеннями (PECS)
Метод виріс із попереднього, але поступово став більш ефективним та простим у використанні. За допомогою зображень, у вигляді гри аутичних дітей вчать навичкам спілкування: як поставити та відповісти на питання, як повідомити свої бажання та отримати потрібну інформацію. Методика дозволяє батькам самостійно працювати з дитиною, безперервно вдосконалюючи її навички спілкування.
Корекція небажаної поведінки
Метод, який виявляє поведінку, що заважає розвитку. Потім поступово скасовується заохочення таких дій. «Позбавлений підтримки» навичка згасає.
Моделювання
Демонстрація моделей бажаної поведінки, після якої маленький пацієнт починає копіювати побачені схеми взаємодії з навколишнім світом.
Фізичне навантаження
Заняття аматорським спортом, особливо ігровими видами, підвищують соціальну адаптацію дітей аутистів, знижують прояви агресивності.
Візуальна підтримка
Діти з аутизмом погано сприймають слухові сигнали і вміють вибудовувати ланцюжка взаємодії, засновані на словах. Зорове сприйняття вони навіть вище, ніж в багатьох однолітків. Корекція дитячого аутизму, заснована на «наочних посібниках на будь-який випадок життя» набагато ефективніша.
Соціальні історії
Той самий метод візуальної підтримки, який робить акцент на різні соціальні ситуації. За допомогою простих історій, відображених у картинках, дитину вчать поводитися у типових життєвих ритуалах.
Тренінг соціальних навичок
Практичні заняття, які навчають дитину правильної поведінки у соціумі. Проводяться індивідуально або групах.
Соціалізація з ровесниками
Щоденне спілкування зі звичайними дітьми може виступати «кращими ліками» для дітей з аутизмом. Гуртки, секції, можливість відвідувати звичайну школу або дитячий садок – ось, що потрібно таким дітям.
Чинник часу
Він грає таку ж роль, як і у розвитку будь-якої дитини. Аутизм – це не сформоване остаточне захворювання. Діти, які не вміють говорити, з часом вимовляють перші слова та фрази, що категорично відмовляються гуляти рано чи пізно виходять на вулицю.
Зв'язатися з нами