x м. Одеса, вул. Ніжинська, 46

+38 048 789-07-92, +38 098 403-56-50

Аутизм відповіді на запитання

  • Головна
  • Аутизм відповіді на запитання

Аутизм

Що таке аутизм і як він проявляється?

Аутизм – це порушення розвитку. Насамперед це проявляється у складностях спілкування та соціальних контактів, у затримках чи відсутності мовлення, дисбалансі сенсорних відчуттів. Це тягне за собою нестандартну і небажану поведінку, зациклювання на повторюваних діях (стереотипії), харчову вибірковість, непереносимість зовнішніх подразників та ін., напади аутоагресії тощо)

Як розпізнати аутизм у ранньому віці?

Симптоми аутизму можуть виявлятися вже в ранньому віці (до року). Відсутність очного контакту, реагування на звернення дорослих, розгойдування, підвищена збудливість – за наявності такої поведінки у дитини необхідно звернутися до фахівців: педіатра, психіатра, невролога. Але багато випадків, коли ознаки аутичної поведінки з’являються пізніше і виглядають як регрес – дитина перестала говорити або її мовлення значно збідніло, стала перебірливою в виборі їжі, почала боятися звуків, з’явилися дивні рухи (розмахування руками, стрибки, крутіння на місці тощо).

Найбільш помітним та явним показником є ​​затримка мовленнєвого розвитку. Тому найчастіше підозра на діагноз «аутизм» виникає ближче до трьох років, коли у дитини вже має бути певний словниковий запас та вміння використовувати мовлення як комунікацію.

Чи можна вилікувати аутизм?

Фахівці дотримуються різних точок зору щодо того, чи можна назвати аутизм хворобою. Єдиної думки немає, тому найчастіше говорять про корекцію та компенсацію порушення розвитку, а не про лікування. Найбільш ефективними методами при аутичному розладі визнано педагогічно-корекційну роботу, поведінкові терапії, нейропсихологію. Але оскільки аутизму часто супроводжують інші порушення, що належать до сфери неврології, психіатрії, роботи ендокринної та травної систем тощо, то за необхідності можуть призначатися лікарські препарати.

Чи можна виявити можливість аутизму у дитини під час вагітності та запобігти цьому?

Оскільки досі не встановлено, які саме генетичні комбінації спричиняють це порушення, то визначити під час вагітності аутизм у майбутньої дитини неможливо. Іноді аутизм супроводжується органічною поразкою ЦНС, але також відомі випадки та відсутності органічного ураження за наявності аутизму. При плануванні вагітності варто дотримуватися загальних рекомендацій про здоровий спосіб життя, повноцінне харчування, уникнення стресів і т.д. Але визначити наявність аутичного розладу в дитини можна лише за спостереженням над її розвитком.

Що робити, якщо дитині поставили діагноз аутизм?

Насамперед звернутися за допомогою до фахівців – психіатр, невролог, психолог, логопед. Визначити, які порушення супроводжують. Скласти програму корекційної роботи, створити дружнє середовище вдома. Варто звернутися за підтримкою до рідних та близьких, це важливо і для дитини, і для всієї родини.

Сьогодні існують державні програми соціальних виплат при призначенні інвалідності діагнозу «дитячий аутизм». На стадії створення знаходиться мережа інклюзивно-ресурсних центрів у різних регіонах. У дитячих садках та школах формуються інклюзивні групи та класи. Однак поки що йде етап становлення повноцінної державної підтримки сім’ям, які виховують дітей-аутистів.

Тому основна частка корекційної роботи припадає на приватні центри, де можуть запропонувати допомогу кваліфікованих спеціалістів та передові методики. До них належить наш Центр LOQUAR. Ми пропонуємо комплексний підхід у корекційній роботі, який включає навчання та розвиток за різними напрямками в поєднанні з використанням апаратних методів терапії.

Які гарантії результату корекційної роботи і чи можна повністю компенсувати аутичну дитину?

Незважаючи на те, що існують загальні симптоми аутичної поведінки, на які орієнтуються при постановці діагнозу, сам по собі аутизм може проявлятися по-різному. Розвиток кожної дитини індивідуальний, і передбачити, наскільки ефективною буде корекційна робота і які результати призведе, неможливо. Це тривалий і кропіткий процес, де важливо відстежувати будь-які зміни, підтримувати та підкріплювати кожен позитивний результат. Прогрес дитини проявляється у порівнянні з її колишніми успіхами, але не варто порівнювати її з іншими дітьми. Однією з головних цілей корекційної роботи є максимальний рівень самостійності. Особиста незалежність та здатність до самообслуговування та самодопомоги дає можливість соціалізації людини з аутизмом.

Зв'язатися з нами