x м. Одеса, вул. Ніжинська, 46

+38 048 789-07-92, +38 098 403-56-50

Сенсорна інтеграція та спеціальна терапія

  • Головна
  • Сенсорна інтеграція та спеціальна терапія

Сенсорна інтеграція та спеціальна терапія

Здатність організовувати сигнали, що надходять від різних органів чуття, у цілісний образ, який забезпечує чуттєве орієнтування в навколишньому світі, зокрема, у повсякденних ситуаціях, називають СЕНСОРНОЮ ІНТЕГРАЦІЄЮ.

Прояв здатності до сенсорної інтеграції нерідко визначає наше сприйняття дитини, її поведінки. Наприклад, якщо ми хочемо зрозуміти, чи слухає нас дитина чи ні, ми перевіряємо, чи дивиться вона на нас, коли ми говоримо з нею, чи виконує наші інструкції (тут ми вирішуємо, чи чує вона наші слова і чи переводить їх у відповідні дії). Якщо ми кличемо малюка, а він не переводить погляд на нас або не відгукується, якщо ми просимо його підійти, а він не рушає з місця, легко припустити, що він не хоче нас слухатися. На тій підставі, що дитина не слухає нас і не дивиться в наш бік, у нас може скластися певне і, ймовірно, неправильне уявлення про його сприйняття.

Тому перш ніж виносити судження про поведінку конкретної дитини, фахівець спостерігає протягом декількох днів і фіксує всі показники відповідно до тесту сенсорної інтеграції та праксису (SIPT) та шкали сенсорної обробки (SPM). Залежно від отриманих результатів складається стратегія втручання (індивідуальна корекційна програма) з чітким таймінгом та спеціально підібраним набором вправ. Проводити такий текст та розробляти стратегію може сертифікований терапевт із сенсорної інтеграції, який пройшов спеціальне навчання.

Щоб терапія сенсорної інтеграції принесла результат, заняття повинні проходити у спеціально підготовлених та оснащених для цієї мети приміщення. Програма складається з вправ, спрямованих на стимуляцію чуттєвих та рухових відчуттів, підібраних індивідуально. Залежно від ступеня та виду розладів, терапія може тривати від кількох місяців, до кількох років. Правильно підібрана та реалізована стратегія втручання допомагає як і при надчутливості (гіперфункція), так і за недостатньої реакції на сенсорні відчуття (гіпофункція). Дитина стає спокійнішою, краще усвідомлює свої відчуття, вчиться контролювати свої реакції.