x м. Одеса, вул. Ніжинська, 46

+38 048 789-07-92, +38 098 403-56-50

Дитячий невролог – участь невролога у корекційній роботі

  • Головна
  • Дитячий невролог – участь невролога у корекційній роботі

Дитячий невролог – участь невролога у корекційній роботі

У корекційній роботі з дітьми з особливостями розвитку важлива співпраця – сім’ї, педагогів, медиків, спеціалістів різного профілю (логопедів, дефектологів, психологів).

Тепер у Центрі LOQUAR можна отримати кваліфіковану консультацію дитячого невролога – ми раді представити Альбіну Тертишну, лікаря І категорії, яка працює у Міській дитячій лікарні    ім. Б.Я. Рєзніка з 2004 року.

Вона розповіла про те, у яких випадках потрібна медикаментозна підтримка, чи можна проводити апаратну стимуляцію для розв’язання мовленнєвих проблем і за яких симптомів варто звернутися до дитячого невролога:

— При порушеннях розвитку, зокрема, поведінкових, мовленнєвих та комунікаційних, що властиво аутистичному спектру, важливо бачити картину загалом. Основа основ – це корекційна педагогічно-логопедична робота. Консультація невролога, психоневролога, психіатра потрібна для постановки діагнозу і вирішення питання про доцільність призначення медикаментозної терапії в кожному випадку індивідуально, оскільки не існують лікарських засобів, здатних вирішити проблему аутизму радикально. інших симптомів, які при аутизмі, діяти необхідно дуже акуратно, обережно, починати з мінімальної дозування, відстежувати реакцію, переносність препарату, зміни у поведінці тощо.

Також без консультації невролога не обійтися перед застосуванням апаратних методів стимуляції мовленнєвого розвитку, таких як Томатіс або БАК. Це справді результативно-ефективні способи корекції, але можуть застосовуватися лише за відсутності протипоказань. Саме тому перед курсом рекомендованих процедур доцільно виконати електроенцефалографію (ЕЕГ), результати якої у поєднанні з даними клінічного огляду дозволяють робити висновки про можливість проведення апаратного лікування.

Приводом для консультації невролога повинні стати і нетипові зміни у поведінково-емоційному стані дитини – порушення сну, перепади настрою, різні раптові посмикування, гіперкінези, тики, епізоди порушення свідомості у вигляді нападів, непритомності, завмирання. При затримках та порушеннях мовленнєвого розвитку, зниженні когнітивних функцій, девіантності поведінкових реакцій, труднощі навчання варто звернутися за допомогою до дитячого невролога. У таких випадках необхідно провести комплексне обстеження, щоб виявити неврологічні причини порушень.

Іноді зміна поведінки дитини, нестабільність її емоційного стану може бути пов’язана з періодами вікових психологічних криз і лікар-невролог допоможе визначити, в яких випадках потрібна консультація суміжних фахівців, для розв’язання проблем.